Nog steeds belerende maar goed bedoel klimaat"actie"advies
Beste .... , Na mijn vorige mail, moet ik me wat excuseren voor mijn paniekerig geschreeuw en mogelijks beschuldigende toon van mijn relaas. Ik bedoelde het niet zo. Maar het werd wel zo door sommigen geïnterpreteerd. Sorry daarvoor. Ik wil niet dat je een afkeer krijgt van het klimaatprobleem en al zeker niet van de actie die je er kan voor ondernemen. Ik was eerlijk gezegd wat ingedommeld tot ik dankzij Nick Baltazar nog eens goed ben wakker geschud door zijn klimaatbetoog (klik hier om te kijken. Zeker doen) Wat mijn bedoeling wel is, is jouw er bewust van te maken dat de tijd dringt. En dat jij wel een erg grote impact hebt met jouw gedrag. De gemiddelde Belg en Nederlander heeft een CO2 voetafdruk van 20 ton per jaar. Het gemiddelde van de wereld is 7. Het aanvaardbare gemiddelde zou 2 zijn. Maar eigenlijk hebben we (geen tijd) nog 11 jaar om het op wereldschaal naar 0 te brengen. Daarna is het feestje gedaan. Ik bedoel daarmee, dat we niets meer in de hand heb...