Posts

Posts uit februari, 2019 tonen

Nog steeds belerende maar goed bedoel klimaat"actie"advies

Beste .... , Na mijn vorige mail, moet ik me wat excuseren voor mijn paniekerig geschreeuw en mogelijks beschuldigende toon van mijn relaas. Ik bedoelde het niet zo. Maar het werd wel zo door sommigen geïnterpreteerd. Sorry daarvoor. Ik wil niet dat je een afkeer krijgt van het klimaatprobleem en al zeker niet van de actie die je er kan voor ondernemen. Ik was eerlijk gezegd wat ingedommeld tot ik dankzij Nick Baltazar nog eens goed ben wakker geschud door zijn klimaatbetoog (klik hier om te kijken. Zeker doen) Wat mijn bedoeling wel is, is jouw er bewust van te maken dat de tijd dringt. En dat jij wel een erg grote impact hebt met jouw gedrag. De gemiddelde Belg en Nederlander heeft een CO2 voetafdruk van 20 ton per jaar. Het gemiddelde van de wereld is 7. Het aanvaardbare gemiddelde zou 2 zijn. Maar eigenlijk hebben we (geen tijd) nog 11 jaar om het op wereldschaal naar 0 te brengen. Daarna is het feestje gedaan. Ik bedoel daarmee, dat we niets meer in de hand heb...

Paniek na Klimaatbetoog Nic Balthazar

Klimaatbetoog vrt nu KIJK NU 20 ton Co2 per jaar! Die olifant zijn jij en ik. We moeten BINNEN de 10 jaar naar 0. NUL, NUL, NUL! Doen we dat niet, dan zijn wij de olifanten die een leefbare aarde onmogelijk hebben gemaakt. Ja, jij en ik. Wij zijn verantwoordelijk (en niet een beetje) en wij zijn de laatste generatie die er iets aan kunnen doen. Jij en ik. Vergeet het niet. Daar zijn we goed in. Jij en ik zijn de hardste vliegers ter wereld, de grootste vleeseters, de grootste kopers van elektronica, de grootste gebruikers van de personenwagen... Wij Belgen zijn bij de slechtste wat betreft huisisolatie. EN we staan bijna bovenaan bij de rijkste landen ter wereld. Het is aan ons om te veranderen. ALLES. NU . wacht niet, twijfel niet. Elke stap die je neemt voor het klimaat is ZEKER goed voor je gezondheid en je portemonnee. Je verliest niets. ALLES zal moeten veranderen. ALLES. NU. IEDEREEN anders ben JIJ mede verantwoordelijk voor een onmogelijke toekomst....